OlGaAA
Moderator
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 1047
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 10:57, 07 Wrz 2006 |
 |
Skomentujcie to po przeczytaniu
Nazwa grupy: dresy
Wygląd zewnętrzny
Sportowe elementy ubioru połączone z pseudo-elegancją - "spodnie dresowe + skóra, obowiązkowo buty sportowe z odblaskami, pompkami w podeszwie itd.; w wersji eleganckiej lakierki do białych skarpet"
Jak rozpoznać DRESIARZA?
Stoi w rozkroku, buja się, ma specyficzny, agresywny wyraz twarzy. Niekoniecznie dres, mogą być spodnie Big Stara i elegancki bucik do tego duże loga Nike, Adidas, najczęściej nieoryginalne Buty Adonis, Pumex Dresy oscylujące między 4 a 8 pasków.
Wartości / postawy wobec życia
Pochodzą z biedniejszych rodzin; siła fizyczna buduje pozycję społeczną oraz pozycję w grupie; agresja wewnątrz grupy jak i w stosunku do wszelkich przedstawicieli innych grup młodzieżowych
Stosunek do konsumpcji dóbr
Pozytywny, ale raczej produkty niskiej jakości marki są "bezpieczne" - mainstreemowe i tanie (wynika to z ich możliwości finansowych, a nie aspiracji)
Stosunek badanych do tej grupy
Niechęć z powodu ich agresji
Nazwa grupy: Karki
Wygląd zewnętrzny
Grupa jest często mylona z DRESAMI - starsza wiekowo - to do nich właśnie aspiruje grupa Dresów (Dresy, którym się udało).
Jak ich rozpoznać?
Wyjątkowo rozbudowane mięśnie, głównie ręce i barki. Częściej noszą dżinsy i koszulki na ramiączkach. Silnie widoczna ekspozycja ciała nad którym pracowali na siłowni. Łańcuch, dużo złotych łańcuchów. Żony spalone na solarium, blondyny (lolity) - Mają różową blondynę przy boku i małe dziecko.
Wartości / postawy wobec życia
Są kojarzeni z prowadzeniem nielegalnych interesów. Wartością są pieniądze i umięśnione ciało. Kobieta jest jednym z posiadanych "rekwizytów". Silnie i bardzo wprost komunikowany jest stan posiadania - obnoszenie się z gadżetami wprost komunikującymi bogactwo - typu złoty łańcuch, dobry samochód.
Stosunek do konsumpcji dóbr
Pieniądze są wydawane chętnie, na wszelkie atrybuty potwierdzające siłę i bogactwo - pozycja w grupie jest budowana w sposób bardzo oczywisty: samochody, złoto, wystawne knajpy. Marki - droższe, ale bezpieczne, nie "udziwnione".
Stosunek badanych do tej grupy
Całkowite odrzucenie z powodu chamstwa i nieestetycznego wyglądu.
Nazwa grupy: Lolity
Wygląd zewnętrzny
Grupa silnie eksponująca swoją kobiecość, w prosty, często wulgarny sposób. Typ - Pamela Anderson - podkreślone pośladki, biust, opalenizna z solarium, odsłonięte ciało, tipsy. Kobiety Dresów i Karków.
Jak je rozpoznać?
Różowa mini spódniczka, buciki, zawsze wysokie obcasy, 30 cm. Zniszczone, farbowane blond włosy. Tandetna stylistyka - dużo plastikowych ubrań w pastelowych kolorach. Totalne bezguście, szminki za 15 zł. Brzuszek wystaje między koszulką a spódniczką, w pępku kolczyk, diamencik od męża.
Wartości / postawy wobec życia
Wzorem dla tej grupy są bohaterki drugorzędnych, amerykańskich seriali. Postrzegane jako głupie i bez wykształcenia, skoncentrowane na "złapaniu bogatego męża".
Stosunek do konsumpcji dóbr
Najchętniej wydają pieniądze na kosmetyki i ubrania, jednakże ich portfel nie jest zasobny.
Stosunek badanych do tej grupy
Odrzucenie z powodu taniego gustu.
Nazwa grupy: Punki
Wygląd zewnętrzny
Grupa jest niezmienna w swoim wyglądzie od lat -charakterystyczne atrybuty to czarna skórzana kurtka i długie, niezadbane włosy, zarówno u mężczyzn jak i kobiet; Niezmieniony stylistycznie punk z lat 80-tych - w odróżnieniu od modnych elementów neopunk: wystylizowany irokez, paski, ćwieki
Jak ich rozpoznać?
Ubrani najczęściej na czarno, obcisłe spodnie i skórzana kurtka. Brak jakiejkolwiek fryzury. Wyglądają jakby się nie myli od paru dni. Śpi na ławce, śmierdzi na kilometr, kolczyki wszędzie. Prosi o pieniądze, zaczepia.
Wartości / postawy wobec życia
Brak planów na przyszłość; Kontestacja systemu. całe dnie spędzają snując się po ulicach miasta, zaczepiają ludzi prosząc o pieniądze. Często są to osoby uzależnione od narkotyków
Stosunek do konsumpcji dóbr
Konsumpcja produktów tanich lub bezmarkowych - z powodu braku pieniędzy oraz jako forma kontestacji
Stosunek badanych do tej grupy
Odrzucenie ze względu na niechlujny wygląd; "brudasy".
Nazwa grupy: Flanele
Wygląd zewnętrzny
Najczęściej typowi studenci mieszkający w akademiku - proste, nie rzucające się w oczy stroje i fryzury
Jak ich rozpoznać?
Szmaciarze totalni, niewyjściówki, okulary,Spodnie obcisłe, króciutkie, podciągnięte do pasa. Old schoolowy student z pomięta koszulą, rozciągniętym swetrem, rozczochranymi włosami, intelektualista, książka pod ręką, wiecznie zamotany, spóźniony, blady, ciągle z plecakiem, torbą
Wartości / postawy wobec życia
Tradycyjne, bezpieczne wartości - dążą do stabilizacji w przyszłości opartej na "pewnej" pracy i klasycznej rodzinie. Brak spontaniczności, żywiołowości
Stosunek do konsumpcji dóbr
Raczej brak pieniędzy - konsumenci tanich marek i produktów.
Stosunek badanych do tej grupy
Lekko pogardliwy i pobłażliwy stosunek badanychsy".
Nazwa grupy: latino boys
Wygląd zewnętrzny
Hiszpański amant - "wymuskany", męski wygląd; elegancka i droga stylistyka
Jak ich rozpoznać?
Opalenizna z solarium, żelik na włosach, Hiszpański wąsik.
Wartości / postawy wobec życia
Liczy się estetyczny wygląd oraz męskość podrywacza i casanovy.
Stosunek do konsumpcji dóbr
Pozytywny - konsumpcja marek powszechnie uznawanych za "dobre"
(np. Zara)
Stosunek badanych do tej grupy
Odrzuceni z powodu mniejszego wyrafinowania w ubiorze
Nazwa grupy: banany
Wygląd zewnętrzny
Osoby bardzo zadbane, przywiązujące dużą wagę do marek noszonych ubrań i posiadanych dóbr (komórka, samochód, laptop itp.). Wyglądem zewnętrznym podkreślają swoją "elitarną" pozycję społeczną.
Jak ich rozpoznać?
Obnoszą się z metkami. Siedzą w modnych, droższych miejscach, niekoniecznie się bawią. Często są to osoby znane w kręgach (np. Maciek Zień). Jeżdżą na zakupy do Paryża, więc wcześniej mają modne rzeczy
Czasem jest widoczny wymuszony luz, sztuczne zachowanie.
Wartości / postawy wobec życia
Osoby około 30 lat, które już coś osiągnęły w życiu zawodowym, dobrze zarabiają i jednocześni nadal hołdują wartościom hedonistycznym.
Stosunek do konsumpcji dóbr
Grupa bardzo nastawiona konsumpcyjnie. Przywiązują dużą wagę do kupowanych marek, używają drogich produktów, często kupowanych za granicą. Grupa konsumująca najdroższe i najbardziej elitarne marki: Prada, Armani, Gucci itp.
Stosunek badanych do tej grupy
Pozorne odseparowanie się - grupa, do której badani aspirują.
Nazwa grupy: panie
Wygląd zewnętrzny
Kobiety, wiek około 30 lat, ubrane w stylistyce bardziej eleganckiej, klasycznej, mniej sportowej.
Jak je rozpoznać?
Koszulka, neseser, torebka, żakiet. Zwracają uwagę, gdyż są ładnie, estetycznie ubrane, w dobrej jakości ciuchy. Babki z klasą.
Wartości/ postawy wobec życia
Realizują się w swojej pracy zawodowej; zarabiają pieniądze, które przeznaczają na swoje wygodne życie i zabezpieczenie rodziny
Stosunek do konsumpcji dóbr
Grupa nastawiona konsumpcyjnie, wrażliwa na modę i trendy.
Stosunek badanych do tej grupy
Akceptacja i szacunek. Chęć naśladownictwa w przyszłości.
Nazwa grupy: fajne kicze
Wygląd zewnętrzny
Ubrani oryginalnie, starający się silnie podkreślić swoją indywidualność
Jak ich rozpoznać?
Spódnica z tafty, baletki, to wygląda fajnie. Ubierają się tak jakby pod prąd - nie podążają za modą. Ubrania są kolorowe, czasem jakby niedopasowane ale mają jakąś wizję.
Wartości/ postawy wobec życia
Artystyczne dusze, żyją według swoich zasad, łamią konwenanse i zasady. Najbardziej innowacyjna grupa, źródło wydarzeń kulturalnych, imprez artystycznych i trendów.
Stosunek do konsumpcji dóbr
Nie przywiązują wagi do marek, wprowadzają nowe trendy, które są następnie wybiórczo przejmowane przez grupę lanserów.
Stosunek badanych do tej grupy
Akceptacja i wybiórcze naśladownictwo
Nazwa grupy: hiphop
Wygląd zewnętrzny
Subkultura ściśle związana z muzyką hiphopową i stylem ubierania się
Jak ich rozpoznać?
Luz w ubiorze i wypowiedziach - szerokie spodnie, krok w kolanach, bluzy z kapturem. Specyficzny język: melanż, ziomal, siema. Lojalność, zioło, palenie, sprzęt, balety, winyle.
Wartości / postawy wobec życia
Jest to hermetyczny świat, z wybranymi markami, specyficznym językiem i zdefiniowaną muzyką. Część prawdziwych hiphopowców koncentruje się na graniu muzyki. Część przedstawicieli tej grupy kojarzona jest z dresami - łyse głowy, podwórko, dresowe elementy ubioru. Wartością są wulgaryzmy jako forma agresji.
Stosunek do konsumpcji dóbr
Umiarkowana konsumpcja - specyficzne produkty (winyle, sprzęt muzyczny, typowe ciuchy).
Stosunek badanych do tej grupy
Z jednej strony podziw w stosunku do silnego poczucia jedności w grupie, z drugiej - wyśmiewanie i dystans wobec hermetycznego slangu.
Nazwa grupy: szarak
Wygląd zewnętrzny
Jest to grupa nie wyróżniająca się na ulicy, nie zwracająca uwagi, szara.
Jak ich rozpoznać?
Zwyczajnie ubrani, bez żadnej ekstrawagancji, zupełnie nie zwracajacy uwagi
Po prostu cała reszta.
Stosunek do konsumpcji dóbr
Do konsumpcji podchodzą bardziej racjonalnie, przy wyborze kierują się raczej rozsądkiem i wygodą, a nie emocjami.
Stosunek badanych do tej grupy
Stosunek obojętny. Czasami lekka pogarda. Jako "szara masa" stanowią punkt odniesienia dla grupy lanserów, którzy na tym tle chcą być zauważalni i wyróżnialni.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|